Představte si 120 dětí v herně obchodního domu s ohromnou televizí, nafukovacími balónky, zmrzlinou a velkým množstvím zábavy. Přesně takto vypadal dvoudenní bezpečnostní školicí seminář pro děti zorganizovaný společností KONE a obchodním domem Karstadt v německém Hanoveru.
Karstadt je jedním z předních obchodního domů v Hanoveru s 22 eskalátory a 4 výtahy, které denně využívá přibližně 2 tisíce zákazníků. Za účelem zvýšení bezpečnosti zákazníků oba tito partneři naplánovali školicí seminář pro děti ze základních škol a školek.
„Všichni jsme už viděli, jak si děti hrají na eskalátorech, jdou nahoru opačným směrem, jak sedí nebo si hrají na schodech,“ říká Nicole Köster, manažerka pro marketing a komunikaci v KONE Německo. „Další ohroženou skupinou jsou starší osoby s chodítky. Nebezpečí však hrozí i lidem nosící dlouhé sukně, nebo těm, co se nedrží zábradlí. Takového nebezpečného chování jsme svědky každý den a na nás jako na výrobci je, abychom s našimi zákazníky pracovali na minimalizaci rizik,“ říká.
„Protože většina výtahů, eskalátorů a automatických dveří KONE je instalována ve veřejných prostorech, bezpečnost zákazníků je pro nás maximálně důležitá,“ dodává.
ŠKOLÍME ŠKOLKY
„Pomocí stávajících výtahů a eskalátorů pořádáme 30minutová školení pro skupiny 10 dětí najednou,“ říká Jana Bauer, marketingová manažerka Karstadt Hanover. A co je nejdůležitější, každý účastník, který bezpečnostní školení absolvovaL, byl odměněn řidičským průkazem pro výtahy a eskalátory vydaným společnostmi KONE a Karstadt.
„Děti se nejlépe učí hrou a tím, že si vyzkouší, co funguje a co nefunguje,“ dodává Bauer. „Zatímco my vyvěšujeme tabulky uvádějící správné používání výtahů a eskalátorů, nejlepším způsobem jsou semináře, které umožňují dětem učit se z praktických zkušeností,“ uvádí.
Nicole Köster vzpomíná na rozhovor mezi mladou holčičkou, která právě dokončila školení, a její babičkou na eskalátoru. „Holčička měla si čtyři roky a slyšeli jsme, jak kárá svou babičku, že se nedrží zábradlí, když stojí na eskalátoru. Tak jsme si potvrdili, že poslouchala a skutečně se něco naučila,“ říká Köster.
Společnosti Karstadt a KONE obdržely kladnou zpětnou vazbu od ředitelky místní školky, která vyjádřila zájem o zorganizování podobných školení pro všechny jejich skupiny dětí.