U příležitosti Světového dne životního prostředí, který připadl na 5. června 2021, programová ředitelka KONE pro udržitelnost Heidi Valle, řekla: "Pro nás to již není o tiskových zprávách a závazcích. Jde o to, podniknout kroky ke skutečnému dosažení našich cílů."
Pro Valle to znamená zapojit všechny v každé části hodnotového řetězce a podpořit nové způsoby myšlení, které povedou k udržitelnému růstu.
Vycházejíc z výchozího roku 2018 se společnost KONE zavázala snížit emise ve vlastním provozu na polovinu do roku 2030 a snížit emise související s výrobky a hodnotovým řetězcem o 40 % - to vše v souladu s iniciativou Science Based Targets. Kromě toho si společnost KONE klade za cíl dosáhnout do roku 2030 uhlíkové neutrality ve vlastních provozech.
Plnění plánů na elektrifikaci vozového parku na dobré cestě
V rámci vlastního provozu společnosti je přechod na nízkoemisní vozový park jedním z klíčových opatření k dosažení cíle pro rok 2030.
"Jsem ráda, že mohu říci, že naše plány jsou na dobré cestě," říká Valle. " Chceme s přechodem na elektromobily postupovat rychleji, ale brzdí nás to, že různé země postupují různou rychlostí, pokud jde o car policy, nabíjecí infrastrukturu a vládní pobídky."
V několika zemích bylo dosaženo značného pokroku, například v Norsku je již elektrifikováno téměř 30 % vozového parku a v Nizozemsku, Švédsku a Izraeli více než 10 % vozového parku. Kromě Francie, Německa, Rakouska, Velké Británie - a mnoha dalších evropských zemí - se elektromobily (EV) na silnice teprve dostávají.
V Norsku někteří servisní technici společnosti KONE přesedlali z dodávek na menší osobní elektromobily, které jsou rychlejší a snáze se s nimi parkuje v hustě zastavěných oblastech. V Rakousku technici mezitím přesedlali na elektrokola a skútry, které rovněž nezatěžují ovzduší emisemi.
Upřednostnění zelené elektřiny
V USA se Corey Ward, Senior Vice President of Environment, Health & Safety, KONE Americas, zaměřil na přechod na obnovitelné zdroje energie ve všech kancelářích, skladovacích zařízeních a výrobních závodech v USA, Kanadě a Mexiku. "Jsme téměř na 100 %. Do konce roku se tam dostaneme," slibuje Ward.
"Obnovitelná energie - a například dobíjecí stanice pro elektromobily - jsou témata, která zohledňujeme při přechodu na nové provozy. Pracujeme také na přidání solárních panelů, abychom byli schopni vyrábět vlastní čistou energii," říká Ward.
V jiných částech světa jsou solární instalace v indických závodech společnosti KONE dokončeny. Kromě toho dceřiné společnosti KONE v Číně nyní získávají 100 % elektřiny z obnovitelných zdrojů.
Všichni v KONE se zapojují
Vzhledem k tomu, že klimatické cíle společnosti jsou nejambicióznější v oboru, jsou podle Valleho zaměstnanci hrdí na vedoucí postavení společnosti KONE. A také se rádi zapojí. Jen ve Finsku, kde KONE sídlí, 90 % zaměstnanců zvažuje, že si jako svůj příští služební vůz pořídí plně elektrický nebo dobíjecí hybridní automobil.
V nedávném německém pilotním projektu se inženýr z Kolína nad Rýnem Thilo Wirth nemohl dočkat, až nasedne do svého elektromobilu, když mu jako prvnímu vypršel leasing. "Elektromobilita mi vždycky připadala vzrušující a překvapil mě dlouhý dojezd a jízdní komfort," nadchl se Wirth.
Zapojení zainteresovaných stran je prioritou
"Zde v USA již mnoho našich zákazníků považuje udržitelnost za oprávnění k podnikání," říká Ward. Příkladem je nová prominentní 57patrová kancelářská budova v Chicagu, 110 North Wacker: V osmi výškových a dvou servisních výtazích bylo instalováno lano KONE UltraRope®, které je mnohem lehčí než konvenční ocelové lano, což znamená výrazné snížení spotřeby energie o 35 %.
Úzká spolupráce se zákazníky s cílem podpořit je při dosahování jejich cílů v oblasti udržitelnosti je jádrem podnikání společnosti KONE.
"Nemůžeme to dělat izolovaně," tvrdí Valle. "Spolupracujeme také s našimi dodavateli, abychom snížili uhlíkovou stopu z provozu a výroby, zvýšili používání udržitelných materiálů a omezili používání nebezpečných látek. Chceme úzce spolupracovat se všemi našimi zákazníky, partnery, dodavateli a také s urbanisty a vůdčími osobnostmi v oblasti veřejného mínění, abychom zjistili, co ještě můžeme udělat chytrého a udržitelného."